ولنتاین

بهترین و زیباترین تصاویر برای ولنتاین

ولنتاین

بهترین و زیباترین تصاویر برای ولنتاین

ولنتاین

در این بلاگ، مجموعه ای از تصاویری که می توانید به عنوان کارت پستال و عکس روز ولنتاین هدیه دهید را برای شما جمع آوری کردیم و به اشتراک گذاشتیم.
بخشی از این تصاویر فایلها GIF و انیمیشن هستند.
شاد باشید

نگاهی به تاریخچه و شکل گیری ولنتاین

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ق.ظ

در شهر رم در قرن سوم میلادی امپراتوری به نام ”کلودیس“ زندگی می کرد که در تاریخ به عنوان ”cruel“ (ستمکار) از او نام برده می‌شود.

در نزدیکی قصر او یک معبد زیبا وجود داشت ، جائیکه ”سنت ولنتاین مقدس“ در آنجا خدمت می‌کرد. اهالی رم به شدت او را دوست داشتند و در آن جا برای شنیدن حرفهای او جمع می شدند.

افراد دارا و ندار، دانا و نادان، پیر و جوان، عام و خاص دسته دسته پیش او می‌آمدند، تا اینکه فرمانروایی رم وارد جنگ شد. کلودیس تمام شهروندان را برای حضور در جنگ احضار کرد و این جنگ سالهای متمادی ادامه داشت. خیلی از کسانی که به جنگ می‌رفتند ناخواسته و با زور تن به میدان مبارزه می‌دادند. مردان از خانواده‌هایشان و جوانان از معشوقه‌شان هرگز نمی‌خواستند جدا شوند. از طرفی کلودیس از کمی سربازان عصبانی بود به همین دلیل دستور داد که برگزاری مراسم عروسی در شهر را ممنوع کرد و دستور داد تمامی نامزدها سریعاً از هم جدا شوند. او اعتقاد داشت شادمانی و سعادت در منزل مانع رفتن جوان ها به جنگ می‌شود.

در این میان «سنت والنتاین» که مانند بقیه مردم با این قانون مخالف بود تصمیم گرفت زوج‌های جوان را مخفیانه و با یک جشن کوچک به هم برساند. یک اتاق کوچک یک شمع عروس و داماد و مراسمی که تماما در نجوا برگزار می‌شد. تا این که یک شب آنها متوجه صدای پای سربازان نشدند ... بله والنتاین به زندان افتاد و قرار شد محاکمه شود. (تبلیغ شامپو لطیفه در سریال لطیفه شبکه جم)

اما مردم دسته دسته به ملاقات او میرفتند تا بگویند که آنها نیز مانند او به عشق ایمان دارند. یکی از ملاقات کنندگان همیشگی والنتاین دختر نگهبان زندان بود که توانسته بود هر روز با اجازه پدرش به دیدار او برود. آنها گاه تا ساعت‌ها با هم صحبت می کردند.تا اینکه روز 14 فوریه سال 269 میلادی (و بنا به قول دیگری سال 270) حکم والنتاین صادر و او محکوم به مرگ شد.

او با نامه کوتاهی از دختری که هر روز به ملاقاتش می رفت خداحافظی کرد ...

I Left My Friend a Little Note :

Thanking Her For Her Friendship & Her Loyalty.

I Signed it : " Love Form Your Valentine "


اما از زمان "کنستانتین" به بعد، 14 فوریه به تقویم مسیحیت آورده شد تا نام "ولنتاین مقدس" به عنوان یکی از شهدای اوایل ظهور مسیحیت که در سده‌ی سوم میلادی در شمال ایتالیا می زیست، بعنوان مروج عشق و محبت برای همیشه در یادها بماند.

روز 14 فوریه روز فرستادن پیام عشق است به کسی که دوستش دارید و می‌خواهید عشق وعلاقه خود را به او ابراز کنید و یا از او بخواهید که یار شما یا به قولی والنتاین و یا اصطلاحا شریک زندگیتان باشد.

"Be My Valentine"

جمله بالا که شاید تاکنون بارها شنیده باشید بیانگر همین موضوع است. البته در کشور های اروپایی این روز مراسم جشن خاصی دارد. در ایران و بین جوونهای ایرانی هم این روز به «روز عشاق» معروف است. پس شما هم فرصت رو از دست ندین و اگر کسی را دوست دارین فقط یک جمله بهش بگین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی